ویزای کاری

چندین نوع ویزای کار وجود دارد که می تواند به اتباع خارجی اعطا شود که عبارتند از: ویزای کار برای نیروهای دائمی، نیروهای فصلی و نیروهای مرزی، ویزای کاری برای کارآموزان، ورزشکاران، ویزای کار اسمی و ... . به عبارتی ویزای کاری بسته به نوع فعالیت شما،

چندین نوع ویزای کار وجود دارد که می تواند به اتباع خارجی اعطا شود که عبارتند از: ویزای کار برای نیروهای دائمی، نیروهای فصلی و نیروهای مرزی، ویزای کاری برای کارآموزان، ورزشکاران، ویزای کار اسمی و … . به عبارتی ویزای کاری بسته به نوع فعالیت شما، به عنوان یک قاعده کلی محسوب خواهد شد و حق تمدید اقامت موقت شما برای مقاصد شغلی مختلف تا یک سال قابل تمدید است، البته این حق تمدید برای نیروهای کار متخصص و بسیار ماهر تا دو سال خواهد بود.

رزرو سریع و امن وقت سفارت
انواع وقت سفارت ویزای کاری
خدمات تخصصی مشاوره
مشاوره وقت سفارت و مصاحبه ویزا
خدمات مدارک ویزا
راهنمایی تخصصی، تکمیل فرم درخواست و مدارک ویزا

آنچه در این مقاله می خوانید

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار

با توجه به قوانین موجود در هر کشور که از سوی دولت آن کشور تعیین می‌شود و نیز ملیت فرد درخواست دهنده، به صورت قطعی نمی‌توانیم لیستی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار را ارائه کنیم. در اینجا صرفاً بهبررسی مدارکی می‌پردازیم که به طور عمومی هر یک از افراد برای اخذ ویزای کار، می‌بایست آن‌ها را با خود به همراه داشته باشد. این مدارک عبارتند از:

  • شماره مرجع گواهی حمایت که کارفرما این شماره را به شما می‌دهد و یا دعوت‌نامه رسمی از کارفرما
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS جنرال که نشان‌دهنده دانش زبان انگلیسی شما باشد و یا دیگر زبان‌ها با توجه به کشور مقصد
  • پاسپورت و مدارک شناسایی معتبر (کارت ملی و شناسنامه) که هویت و ملیت شما را نشان دهد.
  • عنوان شغلی، کد شغلی و حقوق سالانه شما
  • نام کارفرما و شماره مجوز حامی که در گواهی حمایت ذکر شده است (در صورتی که گواهی حمایت مالی خود را ندارید، از کارفرمای خود یک کپی درخواست کنید. اگر گواهی حمایت شما قبل از یکم دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده باشد، گواهی حمایت شما باید به روز شود، زیرا قبل از جایگزینی ویزای کار Tier۲ (عمومی) با ویزای اسکیل ورکر (Skilled Worker) به شما اختصاص داده شده است و کارفرما می‌بایست آن را در سیستم مدیریت حمایت به روز کند)
  • شرایط سنی و مدارک تحصیلی و سوابق کاری
  • ترجمه رسمی تمام مدارک و اسناد قابل ارائه به سفارت کشور مقصد برای صدور ویزای کار
  • آمادگی لازم برای مصاحبه با افسر مربوطه (آفیسر) که به طور معمول برای سنجش دانش زبان شما از کشور مقصد صورت می‌گیرد.
  • تخصص و یا مهارت در حرفه‌ی مورد نیاز کشور مقصد

لازم به ذکر است که در مواردی تجربه حضور قانونی شما، گذراندن دوره‌های آموزشی در کشور مقصد و یا داشتن مدرک دانشگاهی برای شما به عنوان امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

شرایط اخذ ویزای کار

شرایط اخذ ویزای کار، همچون مدارک مورد نیاز برای ویزای کار، تا حدودی بین کشورهای مختلف مشترک است اما بسته به نوع کشور مقصد، تفاوت‌هایی نیز دارد. این شرایط برای افرادی که در زمینه‌ی تخصص خود، از مهارت و سابقه‌ی کافی برخوردار هستند، دشواری خاصی را به همراه ندارد؛ بلکه اصلی‌ترین شرط آن برخورداری از یک رزومه‌ی قوی است. در اینجا به بررسی شرایط مشترک اخذ ویزای کار بین کشورهای مختلف می‌پردازیم که عبارتند از:

  • داشتن حداقل ۳ الی ۵ سال سابقه کاری در زمینه‌ی شغل درخواستی
  • داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی یا مدارک فنی و حرفه‌ای مرتبط با شغل درخواستی
  • داشتن سابقه‌ی بیمه‌ی مرتبط با تخصص
  • داشتن سابقه‌ی کاری مرتبط با مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه
  • سن متقاضی باید حدود ۲۵ الی ۴۵ سال باشد
  • داشتن مدرک زبان که نمره آن وابسته به نظر کارفرماست

شرح وظایف و حقوق و مزایای پرداختی از سوی کارفرما به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد. برخی از این موارد قابل مذاکره است و می‌توانید با کارفرما در خصوص تغییر آن صحبت کنید. به خاطر داشته باشید که اگر قرارداد شما از سوی کارفرما فسخ شود، ویزای کار شما که بر اساس موقعیت شغلی اخذ کرده بودید، فسخ شده و می‌بایست به کشور خود بازگردید.

مشاوره تخصصی برای اخذ ویزا

ارائه خدمات صدور بیمه مسافرتی، رزرو هتل و پرواز و … برای ارائه به سفارت‌ها

فرم مشاوره

موسسه مهاجرتی آرکا

روند مهاجرت را با ما راحت طی کنید.

بیش از چند ده پرونده موفق مهاجرتی 

فرم زیر را پر کنید در اولین فرصت کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.